Dacia care lasă în urmă și-un BMW e un Sandero cu 4×4 și motor de vis

de: Răzvan Băltărețu
23 10. 2019

Până acum, Dacia a avut o atitudine conservatoare în ceea ce privește motorizările. Din fericire, sunt fani ai mașinilor pe care grupul Renault le produce și aceștia le transformă în ceva mai mult. Dacă un Duster de 850 CP a fost o surpriză plăcută, stai să vezi acest Sandero.

Renault Sandero RS e o mașină creată de companie pentru America de Sud. Deși e puțin probabil s-o vezi prin Europa, poți oricând modifica o Dacia banală ca s-o faci ceva mai ofertantă. Așa e cazul și cu Dacia Sandero R4.

Acest model are un motor 1.6 Turbo cu 263 CP, cutie manuală cu cinci trepte și tracțiune integrala. Greutatea totală este de 1.230 kilograme și are o cușcă de protecție așa cum toate mașinile de raliu au. Mașina a primit deja aprobare de participare în majoritatea competițiilor de raliu.  

Compania care a creat acest model se numește ASM Motorsport și are sediul în Montgat, Barcelona. În 2014, compania a fost aleasă partener tehnic Oficial de Renault Sport Racing. Astfel, dacă tot apar așa modele, n-ar strica și Dacia să creeze ceva potrivit fie și doar ca prototip.

Până la Sandero R4, poți modifica Dacia Duster și să ai o mașină extraordinară

Dacia Duster No Limit a fost poate cel mai ambițios proiect al inginerilor Renault. În anul 2011, constructorii de la Renaul Sport și-au anunțat intenția de a participa la celebra cursă de coastă de la Pikes Peak (Rocky Mountains, SUA). Și pentru că aveau nevoie de o mașină puternică, au construit Dacia Duster No Limit, un adevărat „monstru” de 850 de CP.

Prototipul Dacia Duster No Limit a rămas în istorie ca fiind cea mai puternică mașină Dacia construită vreodată. Acesta avea 850 de CP dezvoltați de o versiune pe steroizi a motorului V6 de 3,8 litri, provenit de la Nissan GT-R. Poți doar să bănuiești cum ar fi să conduci așa ceva.